top of page

 

  splendide abysse 

       carlo costa  ~  frédérique roy  ~  belinda campbell  ~  philippe lauzier

~ ~ ~~ ~ ~~~ ~~ ~~~~~ ~~~ ~~~~~~~ ~~~ ~~~~ ~~ ~~~~~~~

Douze Miroitements - Live excerpt from NO HAY BANDA (Sala Rossa, Montréal, 11/2023)

The Octopus - Live excerpt from FIMAV 2024 (Carré 150, Victoriaville, 05/2024)

Vestige  - Live excerpt from FIMAV 2024 (Carré 150, Victoriaville, 05/2024)

photo : Frédérique Laliberté

Upcoming concerts  ~  Concerts à venir  

September 14th 2024  > Guelph Jazz Festival

Recent concerts & activities  ~  Concerts et activités récentes

FIMAV (Festival international de musique actuelle de Victoriaville) > May 17th 2024

Prospect Series (Brooklyn, NY) > March 8th 2024

NO HAY BANDA @ Sala Rossa > November 13th 2023

Research & creation residency @ La Traque in Montreal > May 10-13th 2023

>> FIMAV concert review by Eric Hill in Exclaim!                              

(EN) ~ Splendide abysse is a quartet featuring Belinda Campbell (prepared piano ~ dx7), Frédérique Roy (accordeon ~ voice) and Carlo Costa (drums ~ percussion), all of whom Philippe Lauzier (bass clarinet ~ composition) has worked with in duo formations in the past. Amid aquatic timbres, often altered by instrumental preparations, the ensemble develops microcosms of delicately interwoven gestures and sounds that stand in impalpable buoyancy. The musical unfolding, stretched and fragmented by silence, creates an atmosphere of persistent, sustained listening. The compositions allow the four musicians to make significant improvisational contributions, connecting the materials and spaces created.

(FR) ~ Splendide abysse est un quatuor réunissant Belinda Campbell (piano préparé ~ dx7), Frédérique Roy (accordéon ~ voix) et Carlo Costa (batterie ~ percussion), avec qui Philippe Lauzier (clarinette basse ~ composition) a eu l’occasion de réaliser des musiques en duo dans le passé. Dans des timbres aquatiques, souvent altérés de préparations instrumentales, l'ensemble développe des microcosmes de gestes et de sons délicatement entrelacés. On se tient dans une impalpable flottaison. Le déploiement, étiré ou fractionné de silence, installe un climat de persistance et d'entretien dans l'écoute. Les compositions permettent aux quatre musicien.ne.s une importante contribution du jeu improvisé, tel un liant entre les matières et les espaces créés.

bottom of page